Dit verbetert uw :

Weerbaarheid
Conditie
Contactuele eigenschappen

Vanuit China en Indonesië is de vechtkunst naar Nederland overgewaaid. De Indonesiërs leerden vechtkunst van Chinezen en noemden het Kun-Tao. Kun-Tao raakte beïnvloed door de inheemse vechtkunst Pencak Silat en vice versa. Deze vechtkunsten zijn in de jaren ’50 van de vorige eeuw in Nederland geïntroduceerd onder de naam Kempo.

Kempo is de Japanse term die men gebruikt om vechtkunstsystemen aan te duiden die met China verband houden. Vrij vertaald betekent Kempo zoveel als Weg of Wet van de vuist of wel Vuistmethode . In Japans karakterschrift zijn er twee karakters nodig om de term Kempo te schrijven. Het eerste karakter betekent Vuist en het tweede karakter betekent Methode of Weg . Een Japanner leest deze twee karakters als Chuan (Vuist) en Fa (Methode of Weg/wet).

Kempo is een geschikte vechtsport voor de ontwikkeling van coördinatievermogen,motoriek, zelfvertrouwen opbouwen en conditie. De trainingen zijn afgestemd op de belevingswereld en grenzen van fysieke belastbaarheid van kinderen. Vanuit pedagogisch oogpunt worden de positieve vormende eigenschappen van Kempo benadrukt. Kinderen leren omgaan met agressie en respect, leren zich te handhaven en worden daardoor geestelijk sterker.

Goede begeleiding is essentieel en wordt door budovereniging Elst aangeboden.

Trainingsfaciliteiten

De afdeling kempo van de Budovereniging Elst heeft de volgende trainings mogelijkheden:

3 keer trainen per week
Uitwisseling met Kemposcholen