Bibi Heusinkveld behaalt zilver op het wereldkampioenschap Kempo in Spanje.

april 2019Van 25 t/m 27 april zijn in Guadalajara Spanje, de Wereldkampioenschappen Kempo georganiseerd door de International Kempo Federation (IKF).
Aan dit vechtsportevenement namen 30 landen deel.
De 13-jarige Bibi Heusinkveld kwam voor Team Holland uit op het onderdeel Full Contact Fighting in de leeftijdsklasse 13-14 jaar en de gewichtsklasse onder de 60kg (een combinatie van kickboxen en het grondgevecht). In de finale verloor zij in een heftige strijd van haar Russische tegenstandster door een armklem.

Bibi die bij de Arnhemse club SHK het onderdeel Kempo traint kwam, ter voorbereiding op dit WK, in januari van dit jaar bij de Budovereniging Elst trainen voor het Kickboxen.
Met trainer Menno Albouts zijn de doelstellingen besproken waarna Bibi een intensieve voorbereiding in de kickbox technieken heeft gekregen.
De combinatie van de Kempo trainingen bij haar trainer, Benoni Budding van SHK, en de Kickbox trainingen bij Menno Albouts hebben geresulteerd in een verdiende tweede plaats en daarmee zilver voor Bibi.

Klik op onderstaande foto's voor een grotere weergave.

-/-