Kickboks toernooi Dojo Elst 26 mei 2019.

Op 26 mei heeft Budovereniging Elst, onder begeleiding van Daan en Menno een groot jeugd kickboksgala georganiseerd.
Het verslag hiervan hadden jullie nog te goed, bij deze.
Naast onze eigen vechters, deden ook de vechters mee van de sportscholen Riverside en Olympus gym.
Daan had veel tijd gestoken in de matchmaking van de vechters.
Dit was een hele klus, want het is niet makkelijk om voor iedereen de juiste tegenstander te vinden die ongeveer even oud is en ook ongeveer even zwaar.
Menno deed het welkomstwoord en vertelde hierbij aan de deelnemers, de ouders en de rest van het publiek dat het plezier voorop moest staan.
En dat het gedrag van de ouders en de rest van het publiek een voorbeeldfunctie is voor de deelnemers.
Ook beloofde Menno dat de kinderen weer ongeschonden naar huis zouden gaan. En zo is het ook gegaan, afgezien van een enkele traan of snik.
De sfeer was ontspannen en gezellig. Iedereen had een tegenstander en om dat mogelijk te maken vochten enkele deelnemers zelfs twee keer, waarvoor respect hoor!
Er heeft zich geen enkel incident voorgedaan.
Alle deelnemers hebben ontzettend hun best gedaan. En of je nu gewonnen had of verloren, iedereen ging naar huis met een mooie grote beker!

Graag willen wij hierbij ook alle vrijwilligers van Budovereniging Elst bedanken.
Het wordt nog weleens onderschat hoe belangrijk deze vrijwilligers zijn.
Er zijn namelijk zoveel zaken die geregeld moeten worden: de zaal moet worden opgebouwd, de matchmaking moet gemaakt worden, er moeten foto's worden gemaakt,
we hebben een scheidsrechter nodig en begeleiders in de hoek, we hebben een jury nodig en een EHBO-er en dan zullen er vast nog wel wat mensen zijn vergeten.
Allemaal heel erg bedankt hiervoor!
Het was een super geslaagde dag.
We gaan het zeker vaker organiseren, uhssssh!

Klik hier voor alle foto's